Read the latest news about Neovici and stay updated.

Neovici - Nyhetsbrev Maj 2024

May 6, 2024

Vi närmar oss äntligen våren och med den en uppdatering från Neovici. Trevlig läsning!

Emissionen
Nyemissionen, hanterad av Blasieholmen Investment Group, är klar. Den blev fulltecknad (30 MSEK) och utöver den har vi även bäddat för finansiering framåt. Vi tackar alla gamla och välkomnar alla nya aktieägare,

Nasdaq
Nu är det fullt fokus på börsintroduktionen, vi har anlitat en expert på området; Torbjörn Nordlöf, för att projektleda hela den komplexa processen, vi har siktet fortfarande inställt på att komma i mål före sommarstiltjen.

Nya avtal och partnerskap
Tillsammans med våra kunder driver vi utvecklingen av AI och automation framåt i alla led. Det ger oss möjligheten att utöka vårt kundnätverk och bredda vårt tjänsteutbud. Vår prospektlista växer kraftigt, AI är verkligen rätt i tiden och fler och fler bolag som vill vara i framkant kommer till oss för att använda våra tjänster. Räkna med flera nyheter här inom kort!

Cosmoz AI plattform
2024 är här. Enligt en färsk studie från BCG (Boston Consulting Group) står vi inför ett paradigmskifte i företagsvärlden, när allt fler beslutsfattare inser AI:s potential att driva tillväxt och lönsamhet. Det är just det vad vår plattform hjälper kunder med, att fatta beslut smartare, det blir datadrivet på en helt ny nivå.

Ett globalt fokus på AI och automation ligger helt i linje med våra ambitiösa tillväxtmål på minst 50 % för 2024, och stärks av våra framgångar internationellt, vilket har öppnat dörrar till andra marknader i Latinamerika och internationellt.

Den snabba tekniska utvecklingen gör att vi allt snabbare kan höja ribban på leveranserna till vår plattform. Förutom en AI-driven OCR-motor lanserar vi också automatisk hantering av reseutlägg. Fler funktioner och lösningar kommer att levereras under 2024.

Vi ser fram emot att fortsätta att leda utvecklingen av smartare affärsbeslut med AI. Utan alla våra fantastiska kunder, investerare och kollegor hade det inte varit möjligt.

Ett stort tack för att ni är en del av vår resa.

Jan Berggren
VD Neovici Holding AB